Szefostwo GDDKiA prosi o zgodę na budowę obwodnicy w Brześciu Kujawskim

Oddział bydgoski Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wystosował do burmistrza Brześcia Kujawskiego, miasta znajdującego się w województwie kujawsko-pomorskim, apel o wydanie decyzji dotyczącej oddziaływania na środowisko dla planowanej obwodnicy drogi krajowej nr 62. Informację przekazał Julian Dorob, rzecznik oddziału GDDKiA w Bydgoszczy.
Planowana obwodnica tego miasta to jedno z sześciu przedsięwzięć realizowanych w województwie kujawsko-pomorskim jako część Programu budowy 100 obwodnic.
GDDKiA proponuje opcję obwodnicy omijającej Brześć Kujawski od strony południowej. Ma ona mieć długość 9,4 km. Decyzja środowiskowa będzie kluczowym elementem umożliwiającym opracowanie dokumentacji potrzebnej do rozpoczęcia przetargu na realizację projektu. Taka decyzja będzie również określać szczegółowe wymogi dotyczące prowadzenia prac budowlanych, które są zaplanowane na lata 2029-2031, zgodnie z aktualnym harmonogramem.
Budowa obwodnicy w Brześciu Kujawskim ma na celu przede wszystkim odsunięcie ruchu tranzytowego od miasta, co z pewnością poprawi płynność ruchu na trasach długodystansowych i regionalnych.
Planowana droga będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami o szerokości 3,5 metra każdy. GDDKiA planuje rozpocząć przetarg na projekt i budowę obwodnicy po uzyskaniu decyzji środowiskowej, a przewiduje to na rok 2026.
Razem z obwodnicą Brześcia Kujawskiego (dk 62), w ramach Programu budowy 100 obwodnic województwo kujawsko-pomorskie będzie mogło się pochwalić sześcioma nowymi obwodnicami. Dotyczyć to będzie miejscowości: Kowalewo Pomorskie (dk 15), Kruszwica (dk 62), Lipno (dk 67), Nowa Wieś Wielka (dk 25) oraz Strzelno (dk 15/25).