Zamknij

Jak budować wizerunek profesjonalisty?

15:39, 12.02.2018 | artykuł sponsorowany
Fot. materiał partnera

Nasze zachowanie i wygląd są niemal tak samo istotne, jak umiejętności i kwalifikacje niezbędne na danym stanowisku, gdy staramy się o pracę. Warto inwestować czas i wysiłek we wszechstronny rozwój, jeśli zależy nam na realizowaniu planów zawodowych.

Atrakcyjne wyzwania zawodowe, satysfakcja i wysokie zarobki – to cele wielu pracowników. Chcąc je osiągać, musimy stawać się profesjonalistami, którzy doskonale znają się na swoim fachu. W budowaniu wizerunku fachowca kluczowe są również aspekty, takie jak:

1. Jasno sprecyzowane oczekiwania

Brak zdecydowania nie pomaga nam w zainteresowaniu pracodawcy własną osobą. W przypadku niektórych zawodów może wręcz być czynnikiem dyskwalifikującym. Wyznaczanie sobie celów i dążenie do nich – to postawa stawiająca nas w korzystnym świetle. Powinniśmy wiedzieć nie tylko, czy wolimy zarabiać 2400 zł brutto czy 8 tys. zł brutto. Kluczowy jest np. nasz stosunek do zawodu czy konkretnej firmy.

2. Dokumenty aplikacyjne

Profesjonalizm lub jego brak jest widoczny dla rekrutera już na etapie przeglądania CV i listu motywacyjnego. Osoba, która nie przykłada większej wagi do treści i wyglądu dokumentów aplikacyjnych, nie wywiera najlepszego wrażenia. Im staranniej przygotujemy swoją aplikację, tym lepiej się zaprezentujemy. Warto mieć to na uwadze.

3. Znajomość swoich mocnych i słabych stron

Duże znaczenie dla rozwoju zawodowego ma również znajomość siebie. Ubiegając się o pracę w ramach określonej profesji, powinniśmy wiedzieć, w czym czujemy się dobrze i co sprawia nam problemy. Dzięki temu będziemy lepszymi pracownikami, którzy nie podejmują się wykonywania działań wykraczających ponad nasze możliwości.

4. Zachowanie

Treść naszych dokumentów powinna znaleźć odzwierciedlenie w tym, jak się zachowujemy. To niezmiernie ważne. Warto więc postępować kulturalnie, przestrzegając zasad etykiety biznesowej.

5. Słownictwo

Kultura osobista to również słownictwo, jakim się posługujemy. W środowisku pracy warto unikać mowy potocznej i całkowicie zrezygnować z wulgaryzmów. Istnieją sytuacje, w których trudno utrzymać język na wodzy, jednak opanowanie jest niezmiernie ważne, szczególnie w relacjach z klientami.

6. Wygląd

O tym, jakimi pracownikami jesteśmy, świadczy również nasz ubiór, fryzura itd. W wielu sytuacjach oficjalnych nie możemy pozwolić sobie np. na niechlujny wygląd. Niezależnie od tego, o jaką pracę się ubiegamy, nasz strój powinien być schludny i adekwatny do sytuacji.

7. Dress code

W każdym miejscu pracy obowiązują określone zasady dotyczące doboru stroju. Przed udaniem się na rozmowę kwalifikacyjną warto je poznać i dostosować się do nich. W ten sposób okażemy, że szanujemy reguły panujące w firmie.

8. Autoprezentacja

Każdy pracownik powinien posiadać umiejętność mówienia o sobie w rzeczowy sposób. Na to, jak prezentujemy się w oczach innych ludzi, wpływają również czynniki, takie jak: poprawność językowa, uczciwość i prawdomówność, umiejętność zainteresowania rozmówcy tym, co mamy do powiedzenia czy wreszcie poczucie humoru. 

(artykuł sponsorowany)
REKLAMA
© naszbrzesc.pl | Prawa zastrzeżone